söndag 21 april 2013

WE MUST BE HORRIFIED?


JOINA PÅ FACEBOOK: TUTTREVOLUTION.

5 kommentarer:

Daniel Giertz sa...

Jag tycker att det hade varit bättre med en mer storbystad kille eller en plattare tjej eller både och, så att det hade varit svårt att se vem som har vilka bröst. Jag hade velat dela bilden på http://nudistnaturistamerica.org/moobs-male-breasts-facebook-moobies på min FB, men eftersom hon som gjort bilden inte vill visa bevis på att brösten på bilden faktiskt tillhör killar, så faller den idén. Det allra bästa vore en sida där man först får se ett par bröst och får gissa om de tillhör en man eller en kvinna, sedan får man svaret på nästa sida (med toplessbild som bevis) och sedan några andra sådana frågor.

Anonym sa...

Jag gillar den idén!

dansmamma sa...

@Daniel - Poängen är inte att försöka påvisa att kvinnor och män har lika kroppar utan att de ska behandlas lika. Oavsett hur de ser ut.

Daniel Giertz sa...

Det är det väl när bildtexten säger "are we really so different"?

TUTTREVOLUTION sa...

Daniel Giertz:
Det finns så gott om sådana bilder redan där det belyses att en man kan ha lika stora bröst el. t.o.m. större byst än en kvinna, så jag tycker att det är mer än utmärkt att det även skapas & publiceras bilder som porträtterar två människor som anses vara attraktiva representanter av sitt kön & därför belyser den sensuella aspekten & inte bara likhetsaspekten. F.ö. tycker jag att deras bröst ser ungefär lika stora ut? Hon har nätta bröst & hans är deffade & således markerade, ungefär lika märkbara.

/Marielle