onsdag 1 augusti 2012

TACK & HEJ!



För ett tag sedan fyllde Tuttrevolution två år. Jag är mäkta stolt över våra bravader, särskilt över alla revoltörer som fattat egna initiativ & drivit frågan framåt i aktioner, forum, media, anmälningar.. Dessvärre har jag inte haft särskilt mycket möjlighet till eget engagemang men jag är ändå nöjd över min insats från start till nu. Från att grunda till att värva till karnevalsuccén till texter till debatter till deltagande i radio & tidning.. Jag är belåten över oss alla. Vi pushar där vi kan pusha, när vi kan pusha. & vi gör det bra.

Tyvärr kommer jag att ha än mindre möjlighet till att vara aktiv den närmsta framtiden & jag kommer därför att överlåta ledarskapet till ett antal revoltörer som har min tilltro.

Mina sista ord innan denna paus berör Tuttrevolutions kärna & att jag finner det viktig att hålla den ren. Den politiska kategorin feminism & jämställdhet är infekterad. Jag kallar mig för feminist & ligger samtidigt i krig med många av dom aktuella åsikter som benämns vara feministiska. Jag vill därför att Tuttrevolution inte beblandar sig med andra sakfrågor oavsett om dom anses beröra samma kategori (feminism & jämställdhet) eller ej. Tuttrevoltörerna ska känna sig trygga med att inte förknippas med spretiga påtvingade åsikter & jag vill känna mig trygg med att inte agera rot för någonting som jag inte står för. Jag uppmuntrar engagemang även på annat håll men var god håll övrigt engagemang utanför Tuttrevolution. 

Tusen kramar & lycka till,
Marielle.

1 kommentar:

TuttrevolutionÖrebro sa...

Jag lovar att hålla Tuttrevolution rent. Jag förstår och håller med dig exakt när du pratar om den infekterade dagens "feminism".

Vi ska hålla tuttrevolutionen till sin sak, och kämpa för våra andra mål paralellt men inte tillsammans med tuttrev.