torsdag 28 juni 2012

VACKERT.

Under min engagemangstorka (livsfokus) har jag spenderat två veckor i Järna där jag blev supervarm av att se en kvinna med bysten halvt ute matande sitt spädbarn. I amningsdiskussioner talas det om det äckliga med ammande mödrar & hur dom respektlöst plockar fram sina mjölktuttar varhelst andra kan titta & traumatiseras, men jag kan inte erinra mig att jag någonsin tidigare har sett en främmande kvinna amma utomhus & blev därför glad av att i det offentliga utrymmet se bröst annat än på reklamplanscher för underkläder & strippklubbar. Vackert - men ack så sällsynt - att vid en promenad till butiken skåda dess primära syfte.


JOINA PÅ FACEBOOK: TUTTREVOLUTION.

2 kommentarer:

frallskiee sa...

Tog betalt (i affär) en gång av en kvinna som ammade sin unge samtidigt. Hon bara gick runt där och shoppade, samtidigt som hon ammade. Hon hade barnet i en seleliknande grej, så kunde shoppa, betala osv helt utan problem. Var med jävligt fint!

Zahra sa...

Heja! Har sedan jag fick barn ammat offentligt, & aldrig skylt mig särskilt mycket, varken ute på en parkbänk eller på nåt café. Har inte flashat tuttarna som många tror att man gör eller ens vill göra, jag ammar mitt barn. Inte svårare än så. Har dock märkt, kanske pga att jag själv ammar, att många fler ammar in public, i alla fall här i Malmö. Tycker det är bra, mycket bra!